Rauhanketju kasvaa Changemakerin kesäkiertueella!

Rauhanketjun rakentamista Maailma kylässä -festivaalilla.

Changemakerin kesäkiertue kiertää lukuisissa eri tapahtumissa Suomen kesässä. Kiertueella esitellään Changemaker-verkoston toimintaa ja Rauhanradikaali-kampanjaa. Kampanjaan liittyen rakennetaan rauhanketjua, järjestetään Rauhanradikaali-toimintapajoja ja herätetään keskustelua radikalisaatiosta.

Kesäkiertue on jo hyvässä vauhdissa. Kiertue alkoi 9.5. Mahdollisuuksien torilla Joensuussa. Tapahtumassa esiteltiin Changemakerin toimintaa ja pidettiin toimintapajaa, jossa pohdittiin ja kyseenalaistettiin ennakkoluuloja. Pajassa käytiin mielenkiintoisia keskusteluja ja löydettiin uusia näkökulmia niin ennakkoluuloihin kuin rauhaankin. Changemaker herätti Joensuussa paljon kiinnostusta ja uusia jäseniä saatiin runsaasti. Sää oli viileä mutta aurinkoinen, ja kävijöitä riitti tapahtumassa hyvin.

Seuraavaksi Changemaker jalkautui Tampereelle useammaksi päiväksi. Ensin verkostoa esiteltiin sateisella Mahdollisuuksien torilla 14.5. Tapahtumassa radikalisaatio puhutti osallistujia ja Globalisteja jaettiin runsaasti. 15.-16.5. Tampereella järjestettiin Yhden hinnalla -tapahtuma, jossa Changemakerin toiminta oli monipuolisesti esillä. Perjantaina Changemaker järjesti Koko Suomen Nuortenillassa räppipajan, jossa riimiteltiin ja räpättiin rauhasta ja radikalisaatiosta. Rauhanradikaali-kampanjaan liittyvän räppipajan debyytti oli todella menestys!  Kun räppiarkuus oli karistettu matkasta, jatkettiin lauantaina 16.5. draamapajalla, jossa tehtiin näytelmää ennakkoluuloista ja rasismista. Draamapaja herätti osallistujissa paljon ajatuksia ja luovuus oli huipussaan. Yhden hinnalla -tapahtumassa esiteltiin Changemakerin toimintaa myös järjestöbasaarilla, jossa rauhanketju sai paljon uusia lenkkejä ja Changemakeristä oltiin hyvin kiinnostuneita.

23.-24.5. Changemakerin kesäkiertue rantautui Maailma kylässä-festivaalille Helsinkiin. Rauhanradikaali-kampanjaan liittyvään rauhanketjuun kerättiin lähes 500 silmukkaa lisää! Changemaker esitteli toimintaansa samassa teltassa Kirkon Ulkomaanavun kanssa ja kävijöitä oli reilusti. Monet jäivät keskustelemaan radikalisaatiosta ja aihetta käsittelevä Globalisti herätti kovasti kiinnostusta.

Kesä on kuitenkin vasta aluillaan, joten lisää tapahtumia on tulossa! Tule mukaan rakentamaan ainutlaatuista Rauhanradikaali-kampanjaa ja Changemaker-kesää! Ilmoittaudu tapahtumiin lähettämällä viesti osoitteeseen jaana.rissanen@kirkonulkomaanapu.fi. Kerro viestissäsi, mihin tapahtumaan haluat osallistua sekä mahdolliset aikatoiveesi päivystysvuorolle. Vähintään kolmen tunnin päivystämisestä Changemaker tarjoaa lounaan tapahtuma-alueella. Lisäksi saat viisi pistettä Changemakerin palkitsemisjärjestelmään. Changemaker korvaa päivystäjien matkakulut tapahtumiin juna- tai bussilippuja vastaan.

Tulevia tapahtumia ovat ainakin:
HuHu-partioleiri 7.6. Sauvossa klo 9-13:30
Herättäjäjuhlat 3.-5.7. Sotkamossa
Kipinä-leiri 24.-25.7. Partaharjulla
Pax-festivaali 26.7. Helsingissä klo 11:30-22.
Loviisan rauhanfoorumi 6.8 ja 8.8. Loviisassa torstaina klo 21-22, lauantaina klo 8-18.