Changemaker tukee Finnwatchin Lidl-kampanjaa

Lidl-kampanjan nettisivukuva

Tiesitkö, että Lidl on ainoa Suomessa toimiva iso päivittäistavarakaupan ketju, joka ei anna tietoja alihankkijoistaan? Yritysten alihankintaketjun vastuullisuutta tutkiva Finnwatch on toistuvasti vuosien 2012–2015 välisenä aikana pyytänyt Lidliltä tietoja yrityksen alihankintaketjuista – tuloksetta.

Nyt Finnwatchilla on yhdessä Eettisen kaupan puolesta ry:n kanssa käynnissä kampanja, jossa kerätään valokuvavetoomusta Lidlille, jotta yritys muuttaisi toimintaansa läpinäkyvämmäksi. Changemaker haluaa tukea kampanjaa ja haastaa siksi jäsenensä ja paikallisryhmänsä mukaan ottamaan kuvia lähialueensa Lidl-myymälöistä.

Kannusta sinäkin siis Lidliä kehittämään toimintaansa: Ota kuva Lidl-myymälästä ja lähetä se kampanjasivulle (aukeaa uuteen välilehteen).

Voit lähettää kuvan myös Twitterin kautta käyttämällä kampanjan hashtagia #lidlläpinäkyväksi.

Valokuvia voi lähettää 15.1.2016 asti. Jos siis joulun tai uudenvuoden aikaan asioit Lidlissä tai sellaisen läheisyydessä, ota kuvahaaste vastaan ja haasta siten Lidl läpinäkyväksi!

Finnwatch ja Eettisen kaupan puolesta ry toimittavat kuvavetoomuksen Lidlille.